data

It is now

פוסט מוצג

דף אודות.

דף אודות. לא כל-כך יש לי מה לציין אך הדף עדיין בפיתוח.  חזון בלוג זה הוא: חופש , בחירה , נחת , שלום.  לנסות לעזור ולהנגיש ידע ומידע בנושאים ...

יום שלישי, 22 בפברואר 2022

פוליטקלי-קונקרט | אפל כסטנדרט טכנולוגי.

מהו הסטנדרט / האידיאל / התקן / המינימום / הרפרנס הנדרש לאותה תקופת זמן?

כשמחשבים היום מורכבים תלאי על תלאי , ועובדים ואורך נס, אולי קיימת אפשרות אחרת , שמחשבים יעבדו כיחידה אחת גולמית סטנדרטית?

האם אינה קיימת אחכיטקטורה אחת בסיסית בנויה היטב שיכולה לשמש לטיפוס אידיאלי כזה.

כיום במקרה של זהב אנו יכולים להגיד עד כמה הוא טהור, שזה אומר כאילו כמה שהוא נקי, למה למחשבים אנו לא יכולים לעשות את אותו הדבר? אין תקן שמגדיר יחידת עיבוד בסיסית כמו עלפי ה SI וכדומה. 

מה שאולי אפשר להגיד זה שאם לא יהיו דבקים / מגשרים / קווי תיקשורת דיפרנציאליים למינהים  והכל יהיה אפילו על צ׳יפ בודד, התקשורת תשאף להיות כמה שיותר אחידה / טהורה מאוחדת.


מלבד הבעיות הטכניות של מבנה המכשיר המחשב היום ישנה בעיה אחרת והיא ממשק המשתמש, שהוא גם לוקה בחסר. הוא נתקע הוא לא נוח, הוא מסובך.


כאן אולי אני ירצה לציין חברה אחת כמו אפל, חברה שמאוד הלכה נגד הזרם והוכיחה שאפשר אחרת. כשאתה קונה מחשב של אפל אתה קונה מוצר, אתה קונה מחשב, ולא תלאי מחשבים כמו במערכת ווינדוס למשל. 


מבנה נקי יסודי וזה ודי שואף להיות אידיאלי זה של אפל, לא רק מאפשר התאמה פרטית ונוחה מצד משתמש הקצה אלה גם יכול לשמש כמעין השוואה או רפרנס לחברות אחרות. מאיזושהיא בחינה היום , אם אתה שואל את עצמך משהוא מחשב נייד? תסתכל על מחשב נייד קיים. ואפל הוכיחו שאפשר אחרת כי כשאתה פותח את הליד של המחשב הוא כבר מוכן לכתיבה, וכשאתה שוכח את המטען בבית יש לך מספיק סוללה. והיום עם מעבד הm1  כשאר אתה שוכח את המטען בבית אתה יכול לבקש מהחבר מטען של הטלפון והוא יכול להטעין את המחשב… עד כדי כך פשוט.


טייפ - C היום גם הולך וניהיה תקן, ואולי נרחיב על כך בהמשך. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

:)