data

It is now

פוסט מוצג

דף אודות.

דף אודות. לא כל-כך יש לי מה לציין אך הדף עדיין בפיתוח.  חזון בלוג זה הוא: חופש , בחירה , נחת , שלום.  לנסות לעזור ולהנגיש ידע ומידע בנושאים ...

יום שבת, 5 בפברואר 2022

העברית | שפה עתיקה ואינה הולמת את העידן הטכנולוגי.

 העברית | שפה עתיקה ואינה הולמת את העידן הטכנולוגי. 

(-) חסרות אותיות גדולות בראש מילה.

(-) דלות השפה. ביטוי רגשות בסיסי דורש שימוש לעיטים בשני מילים ומעלה מה שמעלה את מורכבות המשפטים ובעיתיות השפה בצורה לא מוצדקת. 

(*) ידעתם שיש מקודה שמפרידה בין מישפט למשפט? אני גם גיליתי את זה רק באוניברסיטה…


אם גם אתם נפגעתם משפת אם בשפה העברית כניראה שאתם זכאים לנכות מסוימת מה שבתורו אומר הטבות… אבל כניראה שזה לא יהיה בישראל. 


איכשהוא אנשים מצליחים ואף הייטקיסטים מצליחים או סטארטאפיסטים דוברים שפה נוספת ו או אנגלית. יש דברים שכניראה אי אפשר להסביר בשפה העברית. כמות התיסכול שהשפה יוצרת וכמות בעיות. לפעמים ניראה שאין פלא שאנגלית היא שפת חובה באקדמיה ואפילו האוניברסיטאות עושות על זה קופה. 


למעשה יש יתרונות בפרימיטיביות הזו של השפה, בעיקר למדינה. אפשר לחנך פה דור מטומטמים שמיתקשים לתקשר אפילו בין עצמם. 

לכל שפה כימעט יש שפת מקור אבל לא לעברית או לפחות לא באלפיים השנים האחרונות. משומה זה נשמע פרימיטי ממש. 


ולעברת זה כבר לא מילה גסה. מול המאמצים הרבים של האוניברסיטה העיברית לשמר כמה שיותר את השפה העברית באוטנטיות הפרימיטיבית שלה, זה כבר לא כבר לא נשמע טיפשי ומיותר כי זה משמש היטב את המדינה ולכן זה גאוני.

קל יותר לנהל מדינה כאשר אתה מנהל קופים. טוב קופים לא כלכך יכולים לדבר ולתאם דברים ביומן ואין להם שפה מילולית משותפת שמכילה סמלים לתיאורים כלליים נגיד ככה והתנהלות האיגונית שלהם די תסבול בגלל זה. אז מה יותר טוב אם ניקח לאנשים את הדבר הבסיסי ביותר שלהם שזה הנשמה - כימעט - השפה שלהם.


יש כאן עצה למדיניות ציבורית לכל מדינה. רוצים יותר שליטה תורידו מילים מהשפה תסבכו את השפה , אל תקראו לילד בשמו - תקראו לו בשם של אמא שלו. לייעוץ אירגוני / עמי וטימטומו אתם מוזמנים לפנות אליי. ויעוץ אינו זול. ובמהלכו תשלחו לאלף עלמה לא ניראה לי זה אתי כלכך. עמכם הסליחה ושנה טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

:)