data

It is now

פוסט מוצג

דף אודות.

דף אודות. לא כל-כך יש לי מה לציין אך הדף עדיין בפיתוח.  חזון בלוג זה הוא: חופש , בחירה , נחת , שלום.  לנסות לעזור ולהנגיש ידע ומידע בנושאים ...

יום רביעי, 22 בדצמבר 2021

פוליטקלי-קונקרט | צה״ל נגד עפ״ל | ההתחלה.

פוליטקלי-קונקרט | צה״ל נגד עפ״ל | ההתחלה. 

ויתחילו להם תחילת הימים. 

בוא הירוקים והן הכחולים.

האחד מגן ואחד פושע. 

האחד בתום והשני בזדון. האומנם?

כמה אפשר להיות תמים. למות בעד ארצנו וארצנו היא פושעת. 

אם כך היו יודעים...אם כך היתה יודעת.

האחת ידעה מראש, כי על אי -צדק היא בנויה, שיחקה איתנו כדורגל...והחניסה את אפינו בין הרגליים.

מעבולת זו פרוסה כבר על שנים. שנים פוריות של אינטרס כיבוש ריגושי?

יום שלישי, 21 בדצמבר 2021

המדריך | עולם ירוק יותר | הכחדת האנושות.

 המדריך | עולם ירוק יותר | הכחדת האנושות.

טוב הכחדת האנושות עשוי לפתור כמה מבעיות האקלים, וטוב אפילו ניראה לי את כולם. אך עדין אולי ישנה דרך טובה גם כן להפחתת פליטת גזים רעילים לה..אטמוספיארה..וכו? ממ...כן.

על שירותי ענן שמעתם? אותם אלו שמבזבזים כמויות עדירות של אנרגיה...בשביל מה? בשביל וואטסאפ ופייסבוק וכלמיני שטויות אחרות. ופייסבוק? פעם ניסיתם להריץ תוכנה לזיהוי פנים על המחשב שלכם?! כניראה שהוא היה רותח כבר...ולפייסבוק יש מיליוני תמונות שהיא מנתחת יום ולילה! רוצים לפתור את משבר האקלים? אולי כדאי להשתמש פחות בטכנולוגיה. ובענן זה לא..בע..נן?...לא?...

לפי המאמר מטע מדובר בסכר בפרטיות שלכן שבקיצור הם סיכמו כדי לנתר אותכם כקהל היעד כדי למכור משהוא ספציפי...מכאן אפשר אולי לנסות לחתוך את השרשרת ע״י חוסם פרסומות לדפדפן, כמו:

https://getadblock.com/en/


תודה:)

חג שמח :) 

https://spectrum.ieee.org/cloud-computings-coming-energy-crisis
https://spectrum.ieee.org/cloud-computings-coming-energy-crisis


המדריך | תרומות | איך תורמים להומלס?

 המדריך | תרומות | איך תורמים להומלס (חסר בית) ?

בתור אחד שעבר מסגרות , אין מה להגיד , אין מה שיחליף את האוכל של אמא. האוכל הזה שחיכה לך תמיד שם במקרר או על הגז. ולא, לא תמיד האוכל חיכה לי שם לעיטים היתי צריך להשאר רעב. יכולתי להכין אולי ?..אבל הדיכאון. ואמא? אמא תמיד בעבודה-המפרנסת היחידה. 

ישנה כאן חשיבה שאתה רוצה לתרום, זה לתת לאדם אחר כאילו מתנה, אולי היא?

 כסף? לכסף יש יתרון שהוא יחסית קל משקל, אבל גם הכי מסוכן כמות גדולה הומלס אחר יכל לשדוד אותך במקרה הטוב, המקרה הרע הוא כמו שאומרים הוא ״סמים״. 

אוכל? לדעתי מצוין, והשאלה אולי עכשיו היא האם כל אוכל? היתי אומר הכי טוב מנת-קרב, ומי שלא מבין זה אומר- דברים שלא מתקלקלים. ואם אפשר דברים עשירים בויטמינים חלבונים אולי...ואולי לנסות לחשוב כמו אמא או כמו הומלס...המשאלה שלי היא אולי שאני ירגיש יותר טוב מה צריך בשביל זה?

באחת המסגרות שהית/״ביליתי״ הבנתי אולי שמה שבונה לך את הראש או..את החשיבה..ההרגשה הטובה זה אוכל ואנשים / חברה.

כמו בציטוט ..״אל תתן לאדם דג, תלמד אותו לדוג״.. אתה רוצה לתת לאדם מתנה כאילו היתה נותן אותה לעצמך...זה לא כיף לקבל תרומות!..ואתה חושב מה כבר אני יכול לעשות אז? לתת כסף זה הכי קל...כשאתה נותן אוכל אתה נותן לאדם הרבה יותר! אתה נותן התחשבות, זמן... אתה יודע כמה זמן אותו הומלס צריך לאסוף את אותם בקבוקי הפיקדון בשביל חתיכת טונה ?! ואז עוד ללכת איתם לפקוד? 

אולי כושר ההבעה שלי לא הכי טוב אבל לדעתי לתרום צריך אוכל ולא כסף...אם יש לך אמצעים אולי אפשר גם לחשוב מחוץ לכופסא. להכיס לבית ברור שלא כי לא חסר מקרים שהומלסים שודדים וכו...ה׳ ישמור.

בקיצור. כסף לא. אוכל כן. 

איזה אוכל?

כופסאות שימורים למיניהם כמו טונה אולי...כוסמת זה מצוין. לחם פחות כי אין מקרר..ממ...לנסות להפחית בדברים אלרגניים..מוצרי חלב לא כי מתקלקלים וגם הגלוקוז...אולי גבינה צהובה צריך לבדוק שהיא לא מתקלקלת...אולי אגוזים למרות שאני חושב שעדיף דברים שהם ארוזים ואם אפשר בוואקום...גם בגלל החיידקים אבל גם בגלל הסטריליות של האדם האחר.

תודה בכל מיקרה..:)

ושנה טובה!

יום שני, 20 בדצמבר 2021

פוליטקלי-קונקרט | לכוון את השעה על פי הרכבת.

 פוליטקלי-קונקרט | לכוון את השעה על פי הרכבת. 

ישראל היא לא אירופה, אומנם , אבל מינימום התיחסות לתחבורה הציבורית היה יכול להואיל. 


יום ראשון, 19 בדצמבר 2021

טכנולוגיה ותז״ב | מחשבים ניידים | שינוי חוקי המשחק בתחום.

 על פי מאמרים/דיווחים מאתרים שונים משנים קודמות, ניראה שהיה חשש בחלק מהאנשים ממגע או שימוש של מחשבים ניידים שלא על שולחן עבודה אלה על הברכיים לדוגמא. 

קדום הארכיטקטורה של מחשבים ניידים היא כזו הדומה לאלו שבטלפונים ניידים , מעבדים מבוססי ארכיטקטורת ARM ,המשמעות אי צרכית חשמל נמוכה(איבודי אנרגיה) וזה אומר פחות קרינה.

כמובן שאני מדבר על מעבד M1 שהוא תוצרת Apple. לצערי יצרי מחשבים כיום ,יצרנים של ניידים וכו , עדין מתעקשים לייצר (את)בטכנולוגיה הישנה שהיא גם מסדרת x86 בפרט. כל תעשינה זו בנויה בצורה כזאתי שלקוח הקצה מממן את מחקר העתיד של אותה חברה כשהוא קונה את המעבדים הבזבזניים כמו i7 i5  וכו. מחשבי M1 הם גם ירוקים יותר לסביבה צריכה של וואטים בודדים(וביצועים מטורפים לדעתי) מול שאר המתחרים. 

אפל , כדור הארץ מודה לך!




Some ref:

https://www.vesttech.com/6-reasons-you-should-never-place-your-laptop-on-your-lap

By this means, using tabletes or a phone its on right? so maybe M1 chip based laptops as no difference...right? such a shame you dont mention the year of the article, because arm based machine changed the rules of that game. 

יום חמישי, 16 בדצמבר 2021

פוליטקלי-קונקרט | מדינה תחת מתקפה ? יופי האזרחים עסוקים ואפשר לעשות עליהם קופה.

 פוליטקלי-קונקרט | מדינה תחת מתקפה ? יופי האזרחים עסוקים ואפשר לעשות עליהם קופה. 

מלצפות בסרטי הוליווד , הרצאות באוניברסיטה  , מלהקשיב לאנשים או לפחות לא להקשיב לחדשות(וכל מנועי הפרופגנדה), אולי חלקינו זוכרים שאמרו לנו בבית ספר שהעם היהודי* כאשר הוא בזמן מלחמה אז הוא מתאחד...וואלה? ועמים אחרים לא ככה?

משיעורי סוציולוגיה , שותף לצרה זה אחד שנירצה להיות לידו או איתו עצם זה שהוא חולק איתנו את אותה הצרה...אפשר להתווכח איתי או לא אבל ניראה שדווקא מנגנון זה עלול למשוך גופים אינטרסנטים שונים שיודעים לעשות מניפולציות במצבים כאילו. 

מספיק שנגיד שיש מבצע/מלחמה האנשים יהיו בלחץ ולא ירצו להפגין...וכאן בישראל יש הרבה על מה להפגין.

אז אולי נוח למישהוא שמפגיזים את ישראל כל כמה ימים. הרי למה זאת ישראל בראש ובראשונה ולא אוגנדה?!

ישראל קבוע ארוכה ומוכנה למלחמה, אבל מתי מזכירים את זה בתקשורת? אולי רוצים שהאזרחים ינהלו חיים רגילים? או שרוצים שהם יעבדו.

אולי זה מיומנות לשמור על ארץ במצב מתמיד של מלחמות...וכן יש מצב שמישוהא דואג לזה..ולמטרת אינטרס....אישי...ואולי אפילו כלכלי.



* אם מישהוא יודע להסביר מה זה עם יהודי היום שהוא לא שמר על שורשיו בכלל במקום אחד. 

יום שבת, 11 בדצמבר 2021

אייפד מיני 6 | חוות דעת שלי.

 אייפד מיני 6 | חוות דעת שלי. 

(-) ישנה כניראה בעיה עם ספריית היישומים במצב שבוא האייפד מוגדר לעבוד בשפה העברית. 

(+) ישנו פנס, אני נעזרתי בוא , בכך שצפיתי בסרט ובוא זמנית יכולתי להדליק מהצד את הפנס כך שראיתי בחושף איך אני עושה תא לדוגמא. :). 

(-) ניסיתי את הApple Pencil 2 , זה מגניב, אבל לא רואה את עצמי מצייר או כותב על מסך כזה קטן.

(-) היתי בטוח שכן, אבל מתברר שהאייפד מיני 6 לא תומך בApple Pencil 1. 

(-) הבליטה של המצלמה מפריע. נידרש כיסוי מאוד מסויים כדי שלא תפריע. 

(+) ניראה שהוא מטעין את האייפון, ואולי אפילו יכול לשמש כסוללת גיבוי. 

(+) מגיע עם כבל ומנטען (20w) type-C.

(+) חיבור typt-c ולא חיבור lightning. למה זה טוב? כי עכשיו אפשר לקנות זיכרון נייד חיצוני הרבה יותר זול! ולא צריך למקום(טוב האמת שכאן זה טיפה תלוי). אבל אפשר לחבר ביתר קלות התקנים חיצוניים כמו עכבר וכו... וכימעט כל התקן usb. אם מעניין אותך תשאירו הודעה:). 

(-) מבנה/עיצוב החדש של אייפד זה מקשה על חברות ליצור מיגון שמתאים לדגם זה בלבד. לפי כך צפוי להשתדרג אייפד זה או מכשירים תואמים לזה. אבל כרגע אין מיגוון רחב דיו בשבילו. 

(-) כפתור הנעילה משמש גם קקורא תביעות אצבע, דבר שעשוי להקשות על יצרני כיסויים בפיתוח כיסוי לסוג אייפד כזה, מעניין אם יצא Otterbox defender  ל ipad mini 6... 

(-) איוכת המסך היא כזו שמפריע לעיצוב, מצדדים שונים הגוון צבע משתנה.


הערות:

בגלל העיצוב בנוכחי של האייפד מיני , קשה יותר למפתחים ליצור כיסויים/אביזרים התומכים אותו מכיוון שלימטב ידיעתי זהוא דגם עם מבנה פיזי ייחודי.

מקורות מסוימים:

https://support.apple.com/en-us/HT211029

Ipad mini

יום שלישי, 7 בדצמבר 2021

פוליטקלי-קונקרט | אחריות הציבור כלפי האוכלוסיות המוחלשות וכליאת אסירים ככלי להגיד סליחה...

 אחריות הציבור כלפי האוכלוסיות המוחלשות וכליאת אסירים ככלי להגיד סליחה.

במבט מהיר לא כלכך ברור בהתחלה, אבל בזום-אאוט במערכת כולה, אפשר ליראות שחסכים בסיסיים בחיי אנשים עשויים לגרום להתפרוצויות באוכלוסיות מוחלשות, ואולי מוטלת האחריות על כל האנשים גם כן למעשיהם. 

מה הדרך להרגיש טוב? מהו הסוד להרגיש טוב? ״טוב פת חרבה ושלוה בה״(משלי). הלחץ של היום יום בכבישים ממהרים וצפוץ זה מצב לדעתי היום בארץ. 


יום שני, 6 בדצמבר 2021